غبارگیر صنعتی (Mist Eliminator)

غبارگیر صنعتی که با نام های نمگیر صنعتی و یا Mist Eliminator نیز شناخته می شود، تجهیزی است که ذرات ریز غبار، دوده و قطرات آب را از جریان گاز جدا می کند. این نوع غبارگیر صنعتی از صفحات زیگزاگی فولاد ضد زنگ (Stainless Steel) تشکیل شده است و در صنایع فولادی و نفت کاربرد دارد. نمگیر صنعتی باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که بیشترین میزان جذب غبار و کمترین میزان افت فشار را داشته باشد. 

رویان مبدل با اتکا به تیم مهندسی خلاق خود، غبارگیرهای صنعتی با بازدهی بالا را برای صنایع مختلف و مطابق با نیاز کارفرما طراحی می کند. این غبارگیرها با دقت بالا و طبق استانداردهای روز ساخته می شوند.

طراحی غبارگیر صنعتی به وسیله نرم افزارهای روز CFD در شرکت رویان مبدل انجام شده و اعتبار سنجی می شود. پس از نهایی شدن طرح، فرآیند تولید آغاز شده و المانهای فولادی با تلرانسهای بسته طبق استاندارد ISO2768 فرم دهی می شوند. 

عملکرد غبارگیر صنعتی

غبارگیر صنعتی با صفحات موج دار به گونه ای طراحی می شود که ذرات غبار و قطرات آب با اندازه بزرگتر از 10 میکرون را از جریان گاز جدا می کند. هندسه زیگزاگی این صفحات برای جریانهای مختلف و بسته به غلظت غبار و رطوبت و افت فشار مناسب طراحی می شوند. این طرح به گونه ای است که میزان جذب ذرات حداکثر و افت فشار حداقل باشد و همچنین سرعت و جریانهای گردابی در مجاری غبارگیر مورد بررسی قرار می گیرند. از آنجا که میزان غبارگیری و بازدهی غبارگیر بسیار به هندسه صفحات وابسته است، تیم ساخت و تولید رویان مبدل مطابق با تلرانسهای بسته استاندارد ISO،  این صفحات را تولید می کند. غبارگیرهای تولید شده توسط واحد کنترل کیفیت، بررسی شده و به کارفرما تحویل داده می شود.