مبدل حرارتی پوسته و لوله

مبدل پوسته و لوله، نوعی مبدل حرارتی است که از پوسته و لوله های دایره ای تشکیل شده است. این نوع مبدل، به مبدل حرارتی لوله ای نیز مشهور است. اجزای این مبدل حرارتی عبارت است از یک مخزن تحت فشار به نام پوسته و دسته ای از لوله به نام تیوب باندل. مبدل حرارتی پوسته و لوله در صنایع مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد کاربرد دارد.

پدیده انتقال حرارت در این مبدل حرارتی به گونه ای است که سیال درون پوسته با سیال درون لوله ها از طریق جداره لوله ها تبادل انرژی می کند. مجموعه تیوب باندل به صورت دقیق آب بند می شود، در نتیجه سیال لوله ها به هیچ عنوان با سیال درون پوسته مخلوط نمی شود.

کاربرد در فشار و دمای بالا

مبدل حرارتی پوسته و لوله می تواند در فشار و دمای بالا سیالات، کاربرد داشته باشد. رویان مبدل با بهره گیری از دقت ساخت بالا و متریال مرغوب، توانایی طراحی و ساخت این نوع مبدل حرارتی را برای فشار و دماهای بالا دارد. از انواع مبدل های حرارتی پوسته و لوله ساخت رویان مبدل، می توان به مبدل تیوب شیت ثابت (Fixed Tubesheet)، مبدل تیوب شیت شناور (Floating Tubesheet) و مبدل لوله ای یو شکل (U-Tube) اشاره کرد. متریال استفاده شده در این نوع مبدل حرارتی، فولاد، فولاد ضد زنگ، مس، نیکل و آلیاژهای ترکیبی مناسب دما و فشار بالا هستند.

مزایای مبدل حرارتی پوسته و لوله

  • هزینه کم 
  • ساخت با کیفیت، طراحی منحصر به فرد، مطابق با نیاز کارفرما
  • مناسب برای فشارهای بالا
  • مناسب برای دماهای پایین و دماهای بالا
  • بازدهی بالا و نرخ انتقال حرارت زیاد
  • طراحی مناسب برای رسوب زدایی و تمیز کردن مبدل حرارتی

رویان مبدل، مبدل حرارتی پوسته و لوله را با بالاترین کیفیت، مطابق با کاربردهای مورد نیاز کارفرما، طراحی و تولید می کند. در این راستا، می توانید برای بهرمندی از مشاوره رایگان کارشناسان رویان مبدل، با ما تماس بگیرید. تلفن: 03133932031